01-06-2016 DZIEŃ DZIECKA


DZIEŃ DZIECKA

Oto jakimi fantastycznymi grami i zabawami zajęte dziś były kochane dzieciaki z SP Rusiec. Nasze początkowe obawy, że starsi uczniowie uznają się za zbyt dorosłych i nie będą się chcieli bawić, okazały się przedwczesne. Proszę popatrzyć na zdjęcia: szaleli ze szczęścia i ci zupełnie mali, i ci prawie już dorośli, a nawet ci naprawdę dorośli, ale nie zapominajmy, że nawet całkiem starzy są czyimiś dziećmi, więc także i oni mają prawo do odrobiny szaleństwa w Dniu Dziecka.

GRA TERENOWA:

Zadanie podstawowe: pomalujcie pachołki, tak aby stały się waszym klasowym pionkiem i postawcie go na linii startu (wychowawcy mają tackę z 3 kolorami farb i wolną tackę do mieszania farb, dzieci malują palcami).

Gra bazuje na grze planszowej, gdzie poruszają się rzuca się kostką i przesuwa pionki. Na naszej kostce są trzy pola z liczbą pól i trzy pola z dodatkowymi zadaniami (każdy robi 5 przysiadów, zaśpiewajcie razem dowolny refren piosenki, zróbcie pociąg i okrążcie plac zabaw). Zadaniem klas jest rzucić kostką, wykonać ruch na planszy, wybrać numer zadania i podać go wychowawcy. Nauczyciel przekazuje klasie, gdzie jest ukryte pytanie. Cała klasa lub jedna osoba biegnie przeczytać pytanie. Pytania są włożone do koszulek, tak aby numer był widoczny. Po przeczytaniu pytania należy odkładać je na miejsce, numerem na zewnątrz. Nie niszczymy pytań, nie piszemy po pytaniach.
Po wykonaniu zadania lub udzieleniu odpowiedzi, klasa może ponownie rzucić.

ZADANIA:
1. w stołówce na drzwiach: Co było w poniedziałek na obiad?

2. na drzwiach magazynku w sali gimnastycznej: Co jest w sali gimnastycznej koloru pomarańczowego? 

3. Na drzwiach sekretariatu: Jak nazywa się pani wicedyrektor? Podaj też drugie imię p. wicedyrektor.

4. Na siatce grodzącej teren szkoły (za salą gimnastyczną): Przeprowadźcie wywiad w p.  Jackiem Nowocieniem i dowiedzcie się, dlaczego został nauczycielem?

5. Na drzwiach stołówki od placu zabaw: Jakie sztuki walki uprawiał pan dyrektor?

6. Na furtce na orlik: Każdy ma powiedzieć komuś komplement (coś miłego).

7. Na drzwiach biblioteki: Czyje /w waszej klasie/ imię ma najwięcej liter? Napiszcie je na stopach (podeszwach) po jednej literze na jednej stopie!

8. Na oknach szatni: Stańcie w kręgu razem z wychowawcą w porządku od najstarszego do najmłodszego, ustawcie się tyłem do środka kręgu, chwyćcie się pod łokcie i zróbcie razem 3 przysiady.

9. Na siatce ogradzającej orlik: Spiszcie na kartce, kto kim chce zostać w przyszłości.

10. Na oknie: Powtórz głośno i wyraźnie: Cesarz często czesał cesarzową. I cóż, że cesarz ze Szwecji? Wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu prestidigitatorów /klasy 0-2 jedno zdanie; klasy 3-4 dwa zdania; klasy 5 i 6 trzy zdania/.

11. Najbliższy świetlik: Zróbcie węża z waszych butów, ustawiając jeden za drugim, i zmierzcie, ile to metrów. 

12. Stół do ping-ponga: Wypiszcie jak najwięcej zwierząt zawierających literę k.

13. Wychowawca: Jaki rozmiar buta nosi pan dyrektor?

14. Piłkarzyki na I piętrze: Jeśli od ilości drzwi na pierwszym piętrze odejmiemy 3, to jaki otrzymacie wynik?

15. Drzwi windy: Ile jest schodów w okrągłej części szkoły?

16. Drzwi do kuchni od strony placu zabaw: Napisz 3 przepisy na dowolne potrawy.

17. Siatka ogradzająca teren szkoły za salą gimnastyczną: Sprawdźcie, kto w waszej klasie ma najdłuższą stopę, a kto najkrótszą?

18. Pod którymś małym pachołkiem w sali gimnastycznej: Ilu nauczycieli w okularach was uczy?

19. Ławka na orliku: Jaka jest różnica wzrostu między p. Tadeuszem Rzepniewskim a p. Olgą Woś?

20. Okno sali gimnastycznej: Jak powiedzieć po francusku zielony samochód?

21. Okno sali gimnastycznej: Ile sukienek ma pani Ania Kubik? Która jest najładniejsza?

22. Latarnia przy orliku: Jakie maksymalne powiększenie mają mikroskopy w szkole?

23. Półki na tornistry: Ile książek jest w bibliotece szkolnej /możecie pomylić się o 100/.

24. Pokój panów konserwatorów: O czym pomyślała Śpiąca Królewna, kiedy się obudziła? Podaj 3 myśli.

25. Drzwi do radiowęzła /portiernia/: W które dni tygodnia nadaje audycję szkolny radiowęzeł?

26. Latarnia przy placu zabaw: Musicie wrócić do wychowawcy na czworakach.

27. Blaszany płot: Musicie kogoś przestraszyć.

28. Siatka ogradzająca teren szkoły za salą gimnastyczną: Każdy musi podać swoją ulubioną potrawę.

29. Okno stołówki: Każdy z was musi wydać dźwięki, jakie wydaje wasze ulubione zwierzątko.

30. Blaszany płot: Podobała wam się gra? Przynieście wychowawcy kubeczek z wodą – człowiek tyle się musiał do Was nagadać, pewnie mu zaschło w gardle.

HARMONOGRAM IMPREZY:

8.10 – Rozpoczęcie gry terenowej.

Po grze uczniowie idą z wychowawcą do klasy odpocząć, mogą kupić sobie ciasto na przegryzkę i wziąć udział w loterii.

11.00 – W auli odbędzie się pokaz eksperymentu przyrodniczego oraz tańce. W tym czasie wolne będą też dmuchańce. Wychowawcy mogą zabrać dzieci na zabawę.

11.50 – Mecz Nauczyciele - Uczniowie /sala gimnastyczna/.

12.20 – Obiad.

12.45 – Wyścigi na najszybszego ucznia i uczennicę na boisku do piłki nożnej.

13.25 – Gimbus.

13.45 – Mecze:

chłopcy z kl. 6 – chłopcy z kl. 5 piłka nożna – orlik,

dziewczęta z kl.6 – dziewczęta z kl.5 – piłka siatkowa,

5c - 4a mecz w ringo boisko na orliku do piłki siatkowej,

3a, 3b i 4b turniej w zbijaka na trawie.

14.45 - Zakończenie zabaw.

Monika Karczmarzyk