29-03-2018 Lekcje plastyki w klasach piątych z wykorzystaniem perspektywy kulisowej


Pokazanie głębi na płaszczyźnie nie jest łatwe. Problemy z tym związane próbowani rozwiązywać najdawniejsi artyści. Jednym ze sposobów wyrażania głębi na płaszczyźnie jest zastosowanie perspektywy kulisowej. Nazwa pochodzi od dekoracji teatralnych, które tworzą scenografię, czyli plastyczną oprawę widowiska. Są one ustawiane jedne za drugimi, tak że częściowo  się przesłaniają. Dzięki temu powstaje wrażenie przestrzeni.                                                                                                           

Tytuły prac z wykorzystaniem perspektywy kulisowej  uczniów klasy V a:

”Lisia samotność”- N. Kułakowska 

„Relaks na plaży” – N. Deptuła, E. Tynecka 

„Zew natury”- N. Karoń, K. Kamińska

„Dziwne drzewo”- D. Miś

„W głębi oceanu”- M. Brak, A. Kurowski, J. Kęder

„Wodny świat”- K. Rec

„W krainie miodu”- Sz. Luboradzki

„Magiczna Wyspa”-N. Niewiadomska

„W zaczarowanej krainie wróżek” - D. Tokarska, M. Rytel

„Błyszczący ocean”- M. Płuszewska, T. Hryniewicz

„Świat puszków”- A. Kordek, A. Andrzejewska

„Królestwo Ewelinki”- J. Błaszczak, K. Krzymowska

„W głębi kosmosu”- J. Zimnicki

„Pokój do wynajęcia”-M. Cebula

Tytuły prac z wykorzystaniem perspektywy kulisowej  uczniów klasy V b:

”Podniebny teatr”- M. Persa, P. Pomykała, J. Pocztarska

„W jaskini”- D. Ilczuk

„Kraina zakochanych”-N. Polańska, L. Rosa

„Gruba ryba”-K. Kiliński, J. Łuczak

„Polanka Pani Ewelinki”- A. Krajewska, A. Strużyna, A. Dunajko

„Leśny domek”-M. Skoczylas, K. Wanat, A. Łukomski

„Hotel”- M. Olczak, G. Dąbrowski

„Farma”- B. Ziółkowki, K. Lisiak

„MCD”-M. Polański, J. Kuligowski

„Klasa Pani Ewelinki”- P. Walczyńska, M. Andrzejczyk

„Evacuation Pirates”-Z. Moczulska, Z. Suchodolska

Ewelina Wasiluk – nauczycielka plastyki