Klasa II a realizuje ogólnopolski
projekt edukacyjny Uniwersytetu Dzieci „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”
Projekt obejmuje cykl zajęć kształtujących kompetencje społeczne uczniów:
nawiązywanie relacji z innymi, empatię, kreatywność, świadomość własnych
emocji, dobrą współpracę z innymi. Te kluczowe umiejętności w życiu każdego
człowieka uczniowie nabywać będą poprzez wspólną naukę, gry edukacyjne,
ćwiczenia i zadania twórcze.
Projekty edukacyjne Uniwersytetu Dzieci
rekomendowane są przez Kuratorium Oświaty w Warszawie i objęte honorowym
patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Na pierwszych zajęciach uczniowie
dowiedzieli się, jak mogą uczyć się szybciej, a dziś – jak mogą ćwiczyć
koncentrację uwagi. Podczas lekcji wykonywali ćwiczenia wspomagające
koncentrację „Trening koncentracji uwagi – zmysł wzroku, dotyku, słuchu”,
poznawali sposoby radzenia sobie z niełatwymi zadaniami, zastanawiali się też, czym
jest ta koncentracja uwagi i dlaczego czasem tak trudno nam się skoncentrować. Po
obejrzeniu filmu: „Jak skończyła się historia chłopca?” wyciągali wnioski,
dlaczego miał on tak duże trudności z wykonaniem zadań. Podsumowaniem zajęć
była analiza planszy „Wygraj z niełatwym zadaniem”, która stanowiła instrukcję
odpowiadającą na pytanie „Jak poradzić sobie z trudnym zadaniem?” Uczniowie
uświadomili sobie, że takie czynniki jak: myśli, emocje i wyobrażenia mogą wspomagać
koncentrację uwagi. Drugoklasiści bardzo chętnie i w skupieniu wykonywali
poszczególne zadania, a praca w grupie integrowała klasę. Podczas wspólnej,
kreatywnej zabawy dzieci zdobywały wiedzę i jednocześnie kształciły umiejętność
pracy zespołowej. Uatrakcyjnieniu zajęć sprzyjało wykorzystanie tablicy
multimedialnej.
Drugie zajęcia cyklu za nami… uczniowie z niecierpliwością wyczekują kolejnych!
Marta Dąbrowska – wychowawca klasy II a