26-02-2021 Nauka i sport w życiu dziecka: czy można to pogodzić?


Stereotyp dobrego ucznia ślęczącego nad książką oraz małego sportowca przedkładającego grę w piłkę nad naukę to już przeszłość. Dziś powszechnie wiadomo, że aktywność fizyczna nie tylko nie przeszkadza w nauce, ale może pomóc w szybszym przyswajaniu wiedzy. W jaki sposób?
W zdrowym ciele zdrowy duch
Stare porzekadło do dziś jest aktualne. Wiadomo przecież, że osoby aktywne fizycznie są większymi optymistami, wyróżniają się większą odpornością na stres, dłużej też zachowują sprawność intelektualną. Wszystkie te czynniki są bardzo ważne i dla Twojego dziecka, które dzięki sportowym pasjom może jednocześnie osiągać doskonałe wyniki w nauce. Jak sport wpływa na rozwój intelektualny dziecka? Ruch na świeżym powietrzu to przede wszystkim możliwość dotlenienia organizmu, w tym również mózgu. Im lepiej dotleniony mózg, tym większa zdolność koncentracji. Wyniki badań potwierdzają też, że dzieci aktywne fizycznie nie tylko szybciej przyswajają wiedzę, ale też wykazują się większą kreatywnością.
Jak pogodzić naukę ze sportową pasją?
Nauka i sport? Takie połączenie nie musi być trudnym zadaniem. Aby sportowe pasje nie wpłynęły negatywnie na wyniki w nauce Państwa dziecka, należy pomóc mu w odpowiednim gospodarowaniu czasem. Wyznaczenie czasu na trening oraz czasu na naukę to podstawa, dzięki której mały uczeń będzie mógł osiągać dobre wyniku w obu tych dziedzinach.
Sport i nauka mogą wspólnie stworzyć duet, który nie tylko pomoże Państwa dziecku w osiąganiu doskonałych wyników w nauce, ale i w prowadzeniu zdrowego stylu życia. Wszystko to jest przecież równie ważne dla dziecka i jego przyszłości.
Aby potwierdzić powyższy artykuł przedstawiamy Państwu uczniów z klas sportowych, którzy potrafią łączyć sport z nauką i pomimo zwiększonej liczby godzin WF (10 godz. w tygodniu) osiągają wysokie wyniki w nauce w naszej szkole.
Kalina Sójka (klasa 7D) - średnia 5,31/piłka ręczna/
Michał Ciemiński (klasa 6D) - średnia 5,15 /lekkoatletyka/
Kamil Tobis (klasa 6D) - średnia 4,83 /piłka ręczna/
Magdalena Przystupa (klasa 6D) - średnia 4,75 /piłka ręczna/
Maksymilian Howorus (klasa 7D) - średnia 5,14 /piłka ręczna/
Stanisław Glok (klasa 7D)- średnia 4,77 /lekkoatletyka/
Alicja Banasiak (klasa 6D) - średnia 5,31 /piłka ręczna/
Zuzanna Głowacka (klasa 6D) - średnia 4,75 /piłka ręczna/
Klara Cygan (klasa 6D) - średnia 4,85 /piłka ręczna/
Zofia Markowicz (klasa 6D) - średnia 5,15 /piłka ręczna/
Amelia Miernik (klasa 7D) - średnia 4,75 /piłka ręczna/
Patrycja Gula (klasa 7D) - średnia - 4,86 /piłka ręczna/
Milena Króliczek (klasa 7D) - średnia 4,77 /piłka ręczna/
Zuzanna Maliszewska (klasa 7D) - średnia 5,00 /lekkoatletyka/
Emilia Osial (klasa 6D) - średnia 4,80 /piłka ręczna/
Paweł Persa (klasa 6D) - średnia 4,90 /lekkoatletyka/

Patrycja Rybak