Czy na wieszaku możemy powiesić lekturę? Nic trudnego, szczególnie dla uczniów klasy 2b, którzy na wieszakach umieścili przecudnej urody i niebagatelnej treści własne notatki, przemyślenia dotyczące przygód dobrodusznego i niezwykle mądrego lekarza weterynarii, Johna Dolittle. Bo…, kto powiedział, że notatki można robić tylko w zeszycie?! Ten innowacyjny i aktywizujący sposób omawiania lektury sprawił, że wszyscy mocno zaangażowali się w tworzenie notatek graficznych dotyczących zarówno autora, jak też bohaterów książki, z którą mieliśmy okazję się zetknąć. Pojawiły się opisy i portrety zwierząt, mapy podróży doktora oraz opis tej niezwykłej postaci. Była to doskonała okazja do podsumowania pracy z tekstem literackim. Mieliśmy również okazję obejrzeć najstarsze wydania tej niezwykłej książki, porównując je do naszych, wypożyczonych z biblioteki. Dzięki tej aktywności poznaliśmy zawód antykwariusza, który zajmuje się skupem i sprzedażą przedmiotów sztuki dawnej. Ale to nie wszystko… zainspirowani tematami w podręczniku o teatrze i rodzajach lalek teatralnych, postanowiliśmy stworzyć własnoręcznie pacynki, przedstawiające bohaterów lektury. A, że wyobraźnia nas nie ogranicza i każdy inaczej widzi postać, o której czyta w naszej klasie pojawiły się same perełki – lalki, które – może już wkrótce – pojawią się na naszej klasowej scenie.
Katarzyna Myzia