Sekretariat
ul. Osiedlowa 72
05-830 Nadarzyn

Wycieczka klasy VII b

Edukacja ma pomagać uczącym się, aby tam, gdzie żyją, z każdym dniem doskonalili się jako ludzie, by coraz bardziej byli, a nie tylko mieli.

Jan Paweł II

21 października klasa VII b wzięła udział w wycieczce do Warszawy, której jednym z bohaterów był Prymas Tysiąclecia kardynał Stefan Wyszyński. Wycieczka zaczęła się na placu Józefa Piłsudskiego, gdzie oprócz najważniejszych informacji z tym miejscem mogliśmy być świadkami zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Następnie ruszyliśmy ulicami Warszawy, aby dotrzeć na Plac Zamkowy, gdzie zaczęliśmy grę miejską związaną z warszawską Starówką oraz osobą kardynała Stefana Wyszyńskiego. Była to niecodzienna okazja dość nietypowego zwiedzenia tej części miasta. Gra miejska zakończyła się wysłuchaniem warszawskiego hejnału z najwyższej wieży Zamku Królewskiego, który przypomina o dramatycznych wydarzeniach II wojny światowej i pożarze Zamku 17 września 1939 roku oraz zatrzymaniu się wskazówek zegara wieży o godzinie 11.15. Kolejnym punktem naszego wyjazdu do Warszawy było Muzeum Plakatu w Wilanowie, gdzie podziwialiśmy prace Ryszarda Kai i wzięliśmy udział w lekcji – geografia Polski w plakacie. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego, które mieści się w Świątyni Opatrzności Bożej w warszawskim Wilanowie. W tym Muzeum poznaliśmy czasy Jana Pawła II i Stefana Wyszyńskiego, a przede wszystkim mogliśmy podążać historycznym szlakiem wydarzeń, niezwykle burzliwych dla Polski – czas zaborów, odzyskania niepodległości, II wojny światowej, PRL-u, „Solidarności” i nowej wolności po 1989 roku.