Na Ziemi żyje obecnie ponad 7 mld ludzi, więc nie da się ukryć, źe wszystkie nasze działania wywierają ogromny wpływ na naturalne środowisko. Możemy działać zarówno pozytywnie jak i negatywnie. Starajmy się za wszelką cenę, by to co robimy, było tylko i wyłącznie przyjazne dla natury, zwierząt, roślin i dla nas samych.
Ogrody zoologiczne to doskonałe miejsca, aby o tym przypominać, bo w dzisiejszych czasach stanowią one swoiste banki genów i ośrodki ratowania zagrożonych wyginięciem gatunków zwierząt.
W poniedziałek, 20 IX uczniowie klasy IV a zdawali krótki egzamin ze znajomości ekopostaw, wiedzy na temat segregacji odpadów, wpływu naszych codziennych wyborów na kondycję wielu ekosystemów, np. rafy koralowej i żyjących w nich organizmów, a co za tym idzie na klimat, częstotliwość i intensywność różnych zjawisk pogodowych.
Na trasie naszej gry terenowej rozstawionych było 8 stanowisk, w których uczestnicy mogli rozwiązać różne zadania. Uczniowie otrzymali plan Warszawskiego ZOO z zaznaczonymi lokalizacjami stanowisk oraz karty pracy. Za każde zadanie, w zależności od stopnia trudności i poziomu rozwiązania, przyznawane były punkty (od 1do 6). Celem gry było zdobycie jak największej liczby punktów w określonym czasie i wykazanie się wiedzą z zakresu ochrony środowiska, sposobów dbania o jego dobrą kondycję, zdrowego trybu życia, znajomości wpływu naszych codziennych zachowań na środowisko i żyjące w nim organizmy.
Gra skonstruowana została w ten sposób, że uczestnicy zostali podzieleni na trzy grupy i wraz z opiekunami, czytając mapę docierali do poszczególnych stanowisk. Oprócz walorów edukacyjnych jej atutem było również ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej oraz zdrowej rywalizacji. Grupa, która zdobyła najwięcej punktów, otrzymała drobne upominki.
Wychowawczyni klasy IVa Olga Mentlewicz